Handle på inatur.no

Ofte stilte spørsmål

Skrevet av

Inatur Norge

Q: Må jeg være registrert som bruker og innlogget for å handle på inatur.no?

A: Nei, det er ikke nødvendig. Men som innlogget bruker vil opplysninger om deg være forhåndsutfylt når du legger inn et kjøp. 

Som innlogget bruker vil du finne alle dine kjøp, hvor den e-postadressen er benyttet, under «Kjøp».

 

Q: Hvilke betalingsmåter kan jeg velge mellom?

A: Du kan betale med Visa/Mastercard eller faktura fra AfterPay som sendes til din e-post. Betalingsfrist på fakturaen er 1 uke.

 

Q: Jeg har handlet på inatur.no og beløpet er trukket fra konto, men jeg har ikke mottatt kortet/bekreftelsen på overnattingen?

A: Sjekk i søppelpost. Hvis det ikke ligger noe der, kan det være at du har en tastefeil i e-postadressen. Kontakt inatur.no på post@inatur.no, eller hvis det haster, ring oss på telefon 74213090. 

 

Q: På fakturasammendraget fra min mobilleverandør står det Medlemsavgift Inatur sammen med en sum. Jeg har ikke tegnet medlemskap. Hva er dette?

A: Inatur opererer ikke medlemskap. Men Strex, leverandør av betalingstjenesten, benevner alle sms-kjøp du har gjort i Inaturs løsning som «Medlemsavgift Inatur». Er du usikker på hva kjøpet gjelder, kontakt Inatur på post@inatur.no og oppgi ditt mobilnummer.

 

Q: Kan jeg angre et kjøp?

I henhold til Angrerettloven §22 er det ikke angrerett på såkalte tidsbestemte kjøp, slik som et jakt- eller fiskekort er.  

 

Q: Jeg har kjøpt kort/overnattingsdøgn for feil periode.

A: For endring av gyldighet/dato, kontakt tilbyder. Kontaktinfo finner du på kvitteringen du mottok.

 

Q: Jeg prøvde å bestille hyttedøgn, men gikk ut igjen før kjøpet var fullført. Nå er datoene sperret for booking.

A: Det er din egen reservasjon som ligger der. Den slettes automatisk etter 15 min slik at du kan prøve igjen.

 

Q: Jeg får feil på mitt Visa/Mastercard. Er det andre måter å handle på?

A: I betalingsbildet kan du velge fakturabetaling fra AfterPay. Kjøpet ditt er gyldig når du har mottatt bekreftelse fra Inatur. I tillegg mottar du faktura fra AfterPay på e-post. Fakturaen må betales innen betalingsfristen for å unngå purringer/inkasso.

 

Q: Jeg har mottatt inkassovarsel fra AfterPay. Hva er det?

A: Se svaret over

 

Ta kontakt med oss

Fant du ikke det du leter etter? Fyll ut skjemaet så hjelper vi deg gjerne!

Relaterte artikler

Se alle artiklene
Generelt Har dere gavekort?

Om gavekort

Generelt Problem med bestilling av hyttedøgn

Ofte stilte spørsmål